A face anvelopele sa reziste mai mult este una dintre cele mai mari preocupari ale soferilor.
Insa pe langa protejarea investitiei, sunt necesare masuri de ingrijire a anvelopelor in ceea ce priveste siguranta rutiera.
Aderenta, evacuarea apei si rularea lina sunt imbunatatite de o anvelopa in stare perfecta. Exact opusul se intampla atunci cand structurile externe si interne ale anvelopei sunt afectate.
Exista o serie de masuri de ingrijire care prelungesc durata de viata utila a anvelopei si sporesc siguranta la conducere.
Atentie la borduri!
Multi soferi au un obicei foarte prost de a-si parca masinile cu rotile lipite de bordura.
Aceasta practica proasta face ca presiunea interioara a anvelopei sa creasca artificial din cauza deformarii diametrului camerei. Cresterea presiunii depaseste in unele cazuri capacitatea de sustinere a supapei de umflare si in functie de timpul sau adancimea deformarii, acestea se pot dezumfla.
Pe de alta parte, presiunea bordurii de pe banda de rulare poate provoca deformari in plasa interioara de otel a anvelopei. La fel se intampla si cu cei care parcheaza de obicei pe trotuar.
Impactul repetat cu bordura poate deteriora banda de rulare, peretii laterali si structura anvelopei.
Rularea rotilor in mod static
Desi arata foarte frumos in filme sau in cursele de masini, rularea rotilor intr-un mod static provoaca uzura daunatoare. 5 sau 10 secunde din aceasta practica se traduce prin uzura cauciucurilor pe drum la sute de kilometri.
Depasirea ratei de incarcare si viteza
Pe lateralele anvelopei, exista o serie de coduri. Aceste numere se refera la diametrul, latimea benzii de rulare si profilul anvelopei.
Ele se refera, de asemenea, la tipul de constructie, precum si la cotele de sarcina si viteza.
Un cod alfabetic indica viteza maxima pe care o suporta anvelopa fara a pierde conditiile. La fel, un numar indica sarcina maxima pe care o suporta anvelopa.
Acest lucru este foarte important, deoarece poate provoca dezumflare, deformare si, in cazuri extreme, explozii ale anvelopei din cauza cedarii materialului. Aceasta din urma poate fi cauza unor accidente grave pe drum.