Fibrele sunt esentiale pentru sanatatea sistemului digestiv. Aportul regulat de fibre in combinatie cu suficienta apa ajuta oamenii sa se simta mai bine din punct de vedere fizic si sa slabeasca. Cum se poate consuma mai multe fibre in fiecare zi?

Fibrele sunt un nutrient extrem de important de care toata lumea are nevoie pentru a se bucura de un sistem digestiv sanatos. In plus, fibrele ajuta la scaderea colesterolului rau si favorizeaza pierderea in greutate, deoarece ofera o senzatie de satietate pentru o perioada mai lunga de timp. Aportul zilnic recomandat de fibre pentru femei este cuprins intre 25 si 35 de grame.

  • Cereale pentru micul dejun

Una dintre cele mai simple modalitati de a creste cantitatea de fibre este sa se inceapa ziua cu cereale pentru un mic dejun de calitate. Cand se cumpara cereale pentru micul dejun, se vor alege unele care sa includa cel putin 5-6 grame de fibre pe portie (aproximativ 150 de grame de fibre).

Cerealele integrale sunt mai bogate in fibre. O alta modalitate de a creste aportul de fibre din primele ore ale zilei, este adaugarea unor seminte la cerealele de mic dejun – cum ar fi semintele de in.

  • Alegerea cerealelor integrale

O alta modalitate usoara de a adauga mai multe fibre in meniul zilnic este alegerea cerealelor integrale. De exemplu – se vor manca cereale integrale in loc de paine alba, orez brun in loc de orez alb, paste integrale, precum si faina integrala.

  • Mai multe fructe si legume

Fructele si legumele sunt principala sursa a unor fibre atat de utile. Prin urmare, daca se creste consumul de fructe si legume, se va creste aportul de fibre. De exemplu, se va consuma cate un mar in fiecare zi, deoarece este bogat in fibre – este important sa nu se curete, deoarece coaja contine cea mai mare parte a fibrelor. De asemenea, este necesar un consum regulat de broccoli, morcovi, ardei, zmeura, pere, struguri, mure, avocado, portocale si alte alimente bogate in fibre.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here