O alimentatie sanatoasa este esentiala pentru organismul fiecarui om. O dieta asa cum trebuie contine alimente diferite, cum ar fi: cereale (grau, orz, secara, porumb), leguminoase (linte si fasole), fructe si alimente din sursa animala (carne, peste, oua si lapte). Astfel, organismul va fi protejat impotriva multor boli cronice necomunicabile, precum bolile de inima, diabetul si cancerul. Varietatea de alimente si consumul mai mic de sare, zahar si grasimi sunt esentiale pentru o alimentatie sanatoasa.

Pentru bebelusi, o dieta sanatoasa incepe la nastere. Alaptarea favorizeaza cresterea sanatoasa si poate avea beneficii pe termen lung pentru sanatate. De asemenea, reduce riscul de a deveni supraponderal sau obez si de a dezvolta diverse boli mai tarziu. Hranirea bebelusilor exclusiv cu lapte matern de la nastere pana la 6 luni de viata este importanta pentru o dieta sanatoasa. In plus, este ideal ca mamele sa introduca o varietate de alimente complementare si hranitoare la varsta de 6 luni.

Consumul mare de fructe si legume ofera surse importante de vitamine, minerale, fibre alimentare, proteine vegetale si antioxidanti. Persoanele cu diete bogate in legume si fructe au un risc semnificativ mai mic de obezitate, boli de inima, accident vascular cerebral, diabet si anumite tipuri de cancer. Pentru a evita cresterea nesanatoasa in greutate, consumul de grasime nu trebuie sa depaseasca 30% din consumul total de energie al unei persoane.

Alegerea fructelor proaspete in locul gustarilor dulci, cum ar fi prajiturele sau ciocolata, ajuta la reducerea consumului de zaharuri. Pentru o dieta sanatoasa, zaharul ar trebui sa reprezinte mai putin de 10% din consumul total de energie. Reducerea pana la sub 5% are beneficii suplimentare pentru sanatate.

Limitarea aportului de bauturi racoritoare, sifon si alte bauturi cu continut ridicat de zaharuri (sucuri de fructe si siropuri, lapte aromat si bauturi cu iaurt) contribuie, de asemenea, la reducerea aportului de zaharuri.

Mentinerea aportului de sare la mai putin de 5 grame pe zi ajuta la prevenirea hipertensiunii arteriale si reduce riscul de boli de inima si accident vascular cerebral la populatia adulta. Limitarea cantitatii de sare si a condimentelor bogate in sodiu (sos de soia si sos de peste) atunci cand se gatesc si se pregatesc alimentele aduce beneficii importante organismului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here